Ugrás a fő tartalomra

5000 Szolnok Baross utca 37/A


+36 (56) 500-400

GINOP-6.2.3-17-2017-00036


GINOP-6.2.3-17-2017-00036

TANANYAGFEJLESZTÉS, ÉLMÉNYPEDAGÓGIA

Tartalmi tananyagfejlesztés- digitális tudástár létrehozása: olyan, többségében 3-5 órás tananyagok készültek, amelyek jól beépíthetők az oktatási folyamatokba. Egyféle kategorizálással csoportosítottuk őket, de természetesen egy-egy tananyag több célt is szolgál. Célunk a tanulók érdeklődésének felkeltése, digitális eszközök alkalmazásának beépítése a tanulási – tanítási módszertárba, élménypedagógia, projetpedagógia, innovativitás és kreativitás felébresztése.

Ezért vállaltuk a pályázatban 30 tananyag újszerű feldolgozását, melyek elsődlegesen a műszaki szakképzéshez kapcsolódnak. A pályázat alatt bevezetni kívánt 9 tananyagot a kollégák beépítették saját oktatási gyakorlatukba, arról szakmai beszámolóként műhelyfoglalkozásokat tartottak.

A tananyagok közül 10 db a pályázat során létrehozott Digitális Közösségi Alkotóműhelyben szervezhető tevékenységekhez kapcsolódik, a beszerzett eszközökkel lehet megvalósítani. Nem titkolt célunk a motiválás, a szakmai fogások szépéségének megismerése. Az elkészült tananyagok közül 11 db a szakképzésben, a tanítási folyamatba integrálható. Újszerűségüket éppen a digitális tananyagelemekkel, illetve új eszközök használatával történt kiegészítés jelentette.A készítők meghatározták mely ágazathoz, tantárgyhoz integrálhatók. Jellemzően ezek a tananyagok kerültek bevezetésre.
5 tananyag élménypedagógiai elemekre épült, valamint 4 db tananyag projektpedagóiai céllal készült, de akár a tanítási folyamatba is beilleszthetők.

  Tananyag címe Szerző neve Tananyagcsoport Tananyag óraszáma Bevezetett
1 Újságtartó készítése Berente László DKA műhely tananyagai 5  
2 Szenzorok mindenütt Gulyás István DKA műhely tananyagai 12  
3 Arduino vezérelt robotautó Hajnal Papp Zoltán DKA műhely tananyagai 5  
4 Rasberry távolságmérés ultrahanggal Kocsis János Erik DKA műhely tananyagai 5  
5 Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével I. - ciklusok Kovács Gergely Péter DKA műhely tananyagai 5  
6 Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével II. - változók Kovács Gergely Péter DKA műhely tananyagai 5  
7 Térbeli alakzatok nyomtatása, 3D nyomtatás Mucza Béla DKA műhely tananyagai 6  
8 Hegesztés Porzó Katalin DKA műhely tananyagai 5  
9 Bevezetés a Microbit használatába Sipeki József DKA műhely tananyagai 5  
10 Programozzunk LEGO robotot! Sz. Kövér Szilvia DKA műhely tananyagai 5  
11 Kreatív festői feladatok Boldizsár-Molnár Györgyi,
Kiss Nóra Mária,
Török Tamás
Élménypedagógia 5  
12 Építkezz korszerűen Fejes Edit Élménypedagógia 4  
13 Őrült alkimisták barlangjai Németh Péter Élménypedagógia 12  
14 Teqball Pesti László Élménypedagógia 4  
15 Kerékpárral Szolnokon Pesti László Élménypedagógia 4  
16 KNX alapismeretek Balla Károly,
Piller József,
Barhács Mihály
Integrálható tananyagok 5 b
17 Raspberry alkalmazása a villamos alapáramkörök tanításában Dombovári Mátyás Integrálható tananyagok 5 b
18 Raspberry PI Linux alapismeretek Katona József Integrálható tananyagok 5 b
19 Raspberry PI Linux alapokon SQLite használattal Katona József Integrálható tananyagok 5 b
20 Fényjátékok Raspberry PI-vel Kovács Nándor József Integrálható tananyagok 5 b
21 Mobil alkalmazásfejlesztés alapjai Márton Zsolt Integrálható tananyagok 5 b
22 Számítógépes grafika(Canvas)alapjai Márton Zsolt Integrálható tananyagok 5 b
23 Faipari CNC marási műveletek bemutatása Szabó Gábor Integrálható tananyagok 5 b
24 Pneumatikus és elektropneumatikus vezérlések Szabó Krisztián,
Radácsi László
Integrálható tananyagok 5 b
25 Belsőégésű motorok (elmélet) Szalai Zoltán Integrálható tananyagok 3 b
26 Belsőégésű motorok - gyakorlat Varga-Kovács Zsolt Integrálható tananyagok 3 b
27 Egyensúly a világban Kazinczy Judit Projekt 5  
28 Tanulói honlap készítése Márton Zsolt Projekt 5  
29 Hegesztőszimulátor 3D - Virtuális valóság Túróczi Béla Projekt 5  
30 Sakk készlet készítése Válóczi János Projekt 15  

MÓDSZERTANI TANANYAGFEJLESZTÉSTantárgyakon átívelő olvasásfejlesztés

Pedagógiai alapvetésünk, hogy a szövegértés minden tanulási folyamat alapja, tehát a szövegértés fejlesztése minden kollégánk feladata. Két tanévre tervezett innovatív beavatkozásunk az összolvasás-szövegértés projektünk. Két iskolánk vállalta az úttörő szerepet. Szolnoki SZC Baross Gábor Műszaki Technikum és Szakképző Iskola , Szolnoki SZC Pálfy - Vízügyi Technikum.

A fejlesztés során 26 tanmenet, 183 óravázlat és 2 szaktanári segédlet készült arról, hogyan lehet beépíteni az olvasásfejlesztés módszertanát a tanári gyakorlatba.

Ezzel az innovatív munkával jelentkeztünk a GINOP 6.2.2. Jó gyakorlatok pályázatára.

OLVASÁSFEJLESZTÉSI TANANYAGOK

Tantárgy Képzés Évfolyam Tanmenetek
száma
Óravázlatok
száma
Dyscalculia fejlesztés, Dysgraphia fejlesztés, dyslexia fejlesztés hangos olvasás fejlesztési program 9. 3 2
Infokommunikáció szakképző 9. 1 10
Karosszérialakatos szakmai ismeretek szakképző 9. 1 10
Magyar kommunikáció szakképző 9. 1 10
Matematika szakképző 9. 1 10
Munkahelyi egészség és biztonság szakképző 9. 1 10
Munkavédelem szakképző 9. 1 10
Természetismeret-fizika szakképző 9. 1 10
Magyar-kommunikáció szakképző 10. 1 10
Társadalomismeret szakképző 10. 1 10
Magyar irodalom, Szövegértés-olvasásfejlesztés-tanulástámogatás technikum magyar 11. szövegértés 9. 2 10
Biológia technikum 9. 1 10
Elektrotechnika gyakorlat technikum 9. 1 10
IT alapok technikum 9. 1 7
Magyar irodalom technikum 9. 4 8
Magyar nyelv technikum 9. 1 9
Matematika technikum 9. 1 10
Ügyintézői kommunikáció technikum 9. 1 10
Vízgazdálkodási alapismeretek technikum 11. 1 7
Irodalom technikum 10. 1 10

GALÉRIA

Jó gyakorlat - Olvasásfejlesztés

Olvasás projekt logo.jpg
mi is szerettük.jpg
óraterv.jpg

D K A - DIGITÁLIS KÖZÖSSÉGI ALKOTÓMŰHELY

A Digitális Közösségi Alkotóműhely olyan nyitott közösségi tér, amelyben a következő alkotótechnológiák mindegyike jelen van, egymással kombinálható módon: elektronika, 3D nyomtatás, robotépítés, lézervágás, CNC megmunkálás, varrás, famegmunkálás.
Két helyszínre (Szolnok, Jászberény) terveztük az alkotóműhely megvalósítását.

Látogason el a Digitális alkatoműhely oldalunkra, tudjon meg többet az ott folyó munkákról és böngésszen a projekt keretében készített tananyagaink között:
🌐 Digitális Közösségi Alkotóműhely | Szolnoki Szakképzési Centrum | EDIR

A Digitális Közösségi Alkotóműhely (DKA) nemcsak a szakképzést, hanem a tehetséggondozást is szolgálja. A Szolnoki Szakképzési Centrum kancellárjával, Hicsó Györggyel beszélgettek a GINOP 6.2.2. projekt munkatársai a város történetéről, a szakképzési rendszerről és a digitális alkotóműhely nyújtotta lehetőségekről. Az interjút az alábbi linken olvashatják:

🌐 #Interjú - Digitális Közösségi Alkotóműhely Szolnokon

Szolnoki Digitális Közösségi Alkotóműhely
átadó rendezvény
Jászberényi Digitális Közösségi Alkotóműhely
átadó rendezvény

GALÉRIA

SZAKKÖRÖK - Szolnok

DSC_0097.jpg
DSC_0098.jpg
DSC_0103.jpg

GALÉRIA

SZAKKÖRÖK - Jászberény

IMG_20200405_093908.jpg
IMG_20200220_125855.jpg
IMG_20200220_132010.jpg

A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER ÁTFOGÓ FEJLESZTÉSE
 Innovációs eszköz kiadvány
💡Kattintson a PDF ikonra a kiadvány megtekintéséhez !

EREDMÉNYKOMMUNIKÁCIÓS KIADVÁNY
 2. Tananyagfejlesztés, élménypedagógia digitális tananyagok készítése szakmai módszertárunk bővítésére
💡Kattintson a PDF ikonra a kiadvány megtekintéséhez !



KIMIKK

    • SZC logo fehér
    • Szolnoki Szakképzési Centrum

      5000 Szolnok Baross utca 37/A

    • Telefon: +36 (56) 500-400

      E-mail: centrum@szolmusz.hu

      OM azonosító: 203056

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: E-001300/2015 , B/2020/000028 Engedélyszám: E/2020/2000081


    2024Szolnoki Szakképzési Centrum