GINOP-6.2.3-17-2017-00036
GINOP-6.2.3-17-2017-00036
TANANYAGFEJLESZTÉS, ÉLMÉNYPEDAGÓGIA
Tartalmi tananyagfejlesztés- digitális tudástár létrehozása: olyan, többségében 3-5 órás tananyagok készültek, amelyek jól beépíthetők az oktatási folyamatokba. Egyféle kategorizálással csoportosítottuk őket, de természetesen egy-egy tananyag több célt is szolgál. Célunk a tanulók érdeklődésének felkeltése, digitális eszközök alkalmazásának beépítése a tanulási – tanítási módszertárba, élménypedagógia, projetpedagógia, innovativitás és kreativitás felébresztése.
Ezért vállaltuk a pályázatban 30 tananyag újszerű feldolgozását, melyek elsődlegesen a műszaki szakképzéshez kapcsolódnak. A pályázat alatt bevezetni kívánt 9 tananyagot a kollégák beépítették saját oktatási gyakorlatukba, arról szakmai beszámolóként műhelyfoglalkozásokat tartottak.
A tananyagok közül 10 db a pályázat során létrehozott Digitális Közösségi Alkotóműhelyben szervezhető tevékenységekhez kapcsolódik, a beszerzett eszközökkel lehet megvalósítani. Nem titkolt célunk a motiválás, a szakmai fogások szépéségének megismerése. Az elkészült tananyagok közül 11 db a szakképzésben, a tanítási folyamatba integrálható. Újszerűségüket éppen a digitális tananyagelemekkel, illetve új eszközök használatával történt kiegészítés jelentette.A készítők meghatározták mely ágazathoz, tantárgyhoz integrálhatók. Jellemzően ezek a tananyagok kerültek bevezetésre.
5 tananyag élménypedagógiai elemekre épült, valamint 4 db tananyag projektpedagóiai céllal készült, de akár a tanítási folyamatba is beilleszthetők.
Tananyag címe | Szerző neve | Tananyagcsoport | Tananyag óraszáma | Bevezetett | |
1 | Újságtartó készítése | Berente László | DKA műhely tananyagai | 5 | |
2 | Szenzorok mindenütt | Gulyás István | DKA műhely tananyagai | 12 | |
3 | Arduino vezérelt robotautó | Hajnal Papp Zoltán | DKA műhely tananyagai | 5 | |
4 | Rasberry távolságmérés ultrahanggal | Kocsis János Erik | DKA műhely tananyagai | 5 | |
5 | Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével I. - ciklusok | Kovács Gergely Péter | DKA műhely tananyagai | 5 | |
6 | Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével II. - változók | Kovács Gergely Péter | DKA műhely tananyagai | 5 | |
7 | Térbeli alakzatok nyomtatása, 3D nyomtatás | Mucza Béla | DKA műhely tananyagai | 6 | |
8 | Hegesztés | Porzó Katalin | DKA műhely tananyagai | 5 | |
9 | Bevezetés a Microbit használatába | Sipeki József | DKA műhely tananyagai | 5 | |
10 | Programozzunk LEGO robotot! | Sz. Kövér Szilvia | DKA műhely tananyagai | 5 | |
11 | Kreatív festői feladatok | Boldizsár-Molnár Györgyi, Kiss Nóra Mária, Török Tamás |
Élménypedagógia | 5 | |
12 | Építkezz korszerűen | Fejes Edit | Élménypedagógia | 4 | |
13 | Őrült alkimisták barlangjai | Németh Péter | Élménypedagógia | 12 | |
14 | Teqball | Pesti László | Élménypedagógia | 4 | |
15 | Kerékpárral Szolnokon | Pesti László | Élménypedagógia | 4 | |
16 | KNX alapismeretek | Balla Károly, Piller József, Barhács Mihály |
Integrálható tananyagok | 5 | b |
17 | Raspberry alkalmazása a villamos alapáramkörök tanításában | Dombovári Mátyás | Integrálható tananyagok | 5 | b |
18 | Raspberry PI Linux alapismeretek | Katona József | Integrálható tananyagok | 5 | b |
19 | Raspberry PI Linux alapokon SQLite használattal | Katona József | Integrálható tananyagok | 5 | b |
20 | Fényjátékok Raspberry PI-vel | Kovács Nándor József | Integrálható tananyagok | 5 | b |
21 | Mobil alkalmazásfejlesztés alapjai | Márton Zsolt | Integrálható tananyagok | 5 | b |
22 | Számítógépes grafika(Canvas)alapjai | Márton Zsolt | Integrálható tananyagok | 5 | b |
23 | Faipari CNC marási műveletek bemutatása | Szabó Gábor | Integrálható tananyagok | 5 | b |
24 | Pneumatikus és elektropneumatikus vezérlések | Szabó Krisztián, Radácsi László |
Integrálható tananyagok | 5 | b |
25 | Belsőégésű motorok (elmélet) | Szalai Zoltán | Integrálható tananyagok | 3 | b |
26 | Belsőégésű motorok - gyakorlat | Varga-Kovács Zsolt | Integrálható tananyagok | 3 | b |
27 | Egyensúly a világban | Kazinczy Judit | Projekt | 5 | |
28 | Tanulói honlap készítése | Márton Zsolt | Projekt | 5 | |
29 | Hegesztőszimulátor 3D - Virtuális valóság | Túróczi Béla | Projekt | 5 | |
30 | Sakk készlet készítése | Válóczi János | Projekt | 15 |
MÓDSZERTANI TANANYAGFEJLESZTÉS – Tantárgyakon átívelő olvasásfejlesztés
Pedagógiai alapvetésünk, hogy a szövegértés minden tanulási folyamat alapja, tehát a szövegértés fejlesztése minden kollégánk feladata. Két tanévre tervezett innovatív beavatkozásunk az összolvasás-szövegértés projektünk. Két iskolánk vállalta az úttörő szerepet. Szolnoki SZC Baross Gábor Műszaki Technikum és Szakképző Iskola , Szolnoki SZC Pálfy - Vízügyi Technikum.
A fejlesztés során 26 tanmenet, 183 óravázlat és 2 szaktanári segédlet készült arról, hogyan lehet beépíteni az olvasásfejlesztés módszertanát a tanári gyakorlatba.
Ezzel az innovatív munkával jelentkeztünk a GINOP 6.2.2. Jó gyakorlatok pályázatára.
OLVASÁSFEJLESZTÉSI TANANYAGOK
Tantárgy | Képzés | Évfolyam | Tanmenetek száma |
Óravázlatok száma |
Dyscalculia fejlesztés, Dysgraphia fejlesztés, dyslexia fejlesztés | hangos olvasás fejlesztési program | 9. | 3 | 2 |
Infokommunikáció | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Karosszérialakatos szakmai ismeretek | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Magyar kommunikáció | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Matematika | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Munkahelyi egészség és biztonság | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Munkavédelem | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Természetismeret-fizika | szakképző | 9. | 1 | 10 |
Magyar-kommunikáció | szakképző | 10. | 1 | 10 |
Társadalomismeret | szakképző | 10. | 1 | 10 |
Magyar irodalom, Szövegértés-olvasásfejlesztés-tanulástámogatás | technikum | magyar 11. szövegértés 9. | 2 | 10 |
Biológia | technikum | 9. | 1 | 10 |
Elektrotechnika gyakorlat | technikum | 9. | 1 | 10 |
IT alapok | technikum | 9. | 1 | 7 |
Magyar irodalom | technikum | 9. | 4 | 8 |
Magyar nyelv | technikum | 9. | 1 | 9 |
Matematika | technikum | 9. | 1 | 10 |
Ügyintézői kommunikáció | technikum | 9. | 1 | 10 |
Vízgazdálkodási alapismeretek | technikum | 11. | 1 | 7 |
Irodalom | technikum | 10. | 1 | 10 |
GALÉRIA
Jó gyakorlat - Olvasásfejlesztés
D K A - DIGITÁLIS KÖZÖSSÉGI ALKOTÓMŰHELY
A Digitális Közösségi Alkotóműhely olyan nyitott közösségi tér, amelyben a következő alkotótechnológiák mindegyike jelen van, egymással kombinálható módon: elektronika, 3D nyomtatás, robotépítés, lézervágás, CNC megmunkálás, varrás, famegmunkálás.
Két helyszínre (Szolnok, Jászberény) terveztük az alkotóműhely megvalósítását.
Látogason el a Digitális alkatoműhely oldalunkra, tudjon meg többet az ott folyó munkákról és böngésszen a projekt keretében készített tananyagaink között:
🌐 Digitális Közösségi Alkotóműhely | Szolnoki Szakképzési Centrum | EDIR
A Digitális Közösségi Alkotóműhely (DKA) nemcsak a szakképzést, hanem a tehetséggondozást is szolgálja. A Szolnoki Szakképzési Centrum kancellárjával, Hicsó Györggyel beszélgettek a GINOP 6.2.2. projekt munkatársai a város történetéről, a szakképzési rendszerről és a digitális alkotóműhely nyújtotta lehetőségekről. Az interjút az alábbi linken olvashatják:
GALÉRIA
SZAKKÖRÖK - Szolnok
GALÉRIA
SZAKKÖRÖK - Jászberény
A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER ÁTFOGÓ FEJLESZTÉSE
Innovációs eszköz kiadvány
💡Kattintson a PDF ikonra a kiadvány megtekintéséhez !
EREDMÉNYKOMMUNIKÁCIÓS KIADVÁNY
2. Tananyagfejlesztés, élménypedagógia digitális tananyagok készítése szakmai módszertárunk bővítésére
💡Kattintson a PDF ikonra a kiadvány megtekintéséhez !