GINOP-6.2.3-17-2017-00036
GINOP-6.2.3-17-2017-00036
PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSEK
A pályázat biztosította pedagógus-továbbképzéseket úgy terveztük meg, hogy a megszerzett készségekkel rendelkező pedagógusaink közreműködésével meg tudjuk valósítani a pályázatban vállalt tevékenységeket, a megfelelő humán erőforrást biztosítsuk pályázatunk számunkra.
A vállalt továbbképzéseken az értéket jóval meghaladó mértékben vettek részt tanáraink. A továbbképzési tervben szereplő képzések jelentős része megvalósult. A továbbképzési terven a pedagósusoktól érkezett igények alapján változtattunk.
Vállalt célérték |
Ebből férfi |
Ebből nő |
Teljesült célérték |
Ebből férfi |
Ebből nő |
|
Akkreditált módszertani pedagógus továbbképzésen résztvevő pedagógusok száma | 59 | 25 | 34 | 180 | 79 | 101 |
Akkreditált módszertani pedagógus továbbképzést sikeresen elvégző pedagógusok száma | 54 | 23 | 31 | 178 | 77 | 101 |
1. Megvalósult akkreditált továbbképzések
Ssz. | képzés megnevezése | Csoportok száma |
Óra száma |
Résztvevő (fő) |
Tanúsítványt kapott (fő) |
1. | Felkészítés a mentorálás mesterségére | 3 | 30 | 29 | 29 |
2. | A korai iskolaelhagyás megelőzése az általános iskolákban és középiskolákban | 4 | 30 | 62 | 61 |
3. | Módszertár a köznevelés tartalmaihoz – Szaktárgyi módszertani továbbképzés pedagógusoknak (folyamatba ágyazott pedagógus-továbbképzés | 1 | 30 | 20 | 20 |
4. | Korszerű, hatékony módszertannal támogatott digitális tanulási-tanítási folyamat megvalósítása köznevelési intézményben | 1 | 30 | 20 | 20 |
5. | A tanulás módszertan tanítása | 2 | 30 | 35 | 35 |
6. | Mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztések módszertana az általános és középiskolában. | 1 | 30 | 13 | 13 |
7. | Szakképzésben dolgozó gyakorlati oktatók szakmai, módszertani felkészítése | 1 | 30 | 17 | 17 |
8. | Bevezetés az alkotópedagógiai módszertanba, alkotó eszközök a gyakorlati oktatásban, makerspace környezet | 20 | 2 | 2 | |
9. | Az interaktív tábláka, és a WordWall3 feladatszerkesztő program használata a 21. század mobilalapú oktatásában | 1 | 30 | 15 | 15 |
10. | A tanítás és tanulás sikerességének támogatása | 1 | 60 | 20 | 18 |
11. | Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana pedagógusoknak | 1 | 30 | 13 | 13 |
ÖSSZESEN | 246 | 243 |
A pedagógusok közül többen nem is egy képzésen vettek részt és szereztek tanúsítványt
Tanúsítványt szerzett | Oktatók száma |
4 képzésen | 3 |
3 képzésen | 9 |
2 képzésen | 38 |
1 képzésen | 128 |
ÖSSZESEN | 178 |
2. Tananyagok alkalmazását célzó képzések
Monitoring mutató megnevezése | Kötelező célérték |
Megvalósult célérték |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken képesítést, tanúsítványt szerző szakemberek száma - férfi | célérték nélküli | 43 |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken képesítést, tanúsítványt szerző szakemberek száma - nő | célérték nélküli | 31 |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken képesítést, tanúsítványt szerző szakemberek száma – (nő+férfi) | célérték nélküli | 74 |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken résztvevő szakemberek száma - férfi | célérték nélküli | 43 |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken résztvevő szakemberek száma - nő | célérték nélküli | 31 |
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken résztvevő szakemberek száma – (nő+férfi) | célérték nélküli | 74 |
A tudásátadásra több fórumon nyílt lehetőség a pályázat során.
Az elkészült módszertani, szövegértésfejlesztési tananyagokat több fórumon megismertettük kollégáinkkal. Első tanévben elkészültek a tanagyagok, második tanévben terveztük a módszertan átadását. Bemutató órát, műhelyfoglalkozásokat és egy olvasási minikonferenciát szerveztünk. Ez utóbbit, a járványhelyzetre tekintettel online módon bonyolítottuk le.
A digitális tudástárba feltöltött Tartalmi tananyagfejlesztés során elkészült tananyagok közül belső tudásátadás során a fejlesztők többet bemutattak, megismertettek a munkaközösségeik többi tagjával. előadták a tananyagfejlesztési tapasztalataikat: a tananyag kiválasztásának motivációját, az elkészítés módját, nehézségeit, kiemelték az elkészült tananyag előnyeit. A résztvevők kérdéseket tehettek fel, így a saját alkalmazás előtt közvetlen a fejlesztőtől kaphattak tanácsokat, ötleteket.
Tananyagok alkalmazását célzó képzéseken | Létszám | Tantárgyakon átívelő olvasásfejlesztés | Belsőégésű motorok elmélete, Belsőégésű motorok gyakorlata |
Pneumatikus és elektropneomatikus vezérlések | Fényjátékok Raspberry Pi-vel | Faipari CNC marási műveletek oktatása | Tanúsítványok száma |
résztvevők | 74 | 37 | 21 | 9 | 5 | 6 | 78 |
férfi | 43 | 10 | 20 | 9 | 3 | 4 | 46 |
nő | 31 | 27 | 1 | 2 | 2 | 32 |
3. További belső továbbképzéseket is tartottunk
A pályázat során megszerzett szakmai tapasztalatainkról belső fórumokon adhattak számot a kollégák.
Tanulás tanítása témában 5 órás belső továbbképzésen vettek részt a kollégák.
A Tanulásmódszertani foglalkozásokat tartó kollégák a tantestület többi tagja számára adta át a legfontosabb ismereteket, hiszen nem csak a diákoknak kell tudni, hogyan tanuljanak könnyebben az új környezetben, a középiskolában, hanem a tanároknak is, hogy hogyan segítsék a diákok tanulását.
Saját szervezésű belső képzésben valósult meg a megvalósíthatósági tanulmányban tervezett „Lego robotika a gyakorlatban” továbbképzés. A tervezett képzések sora mellett saját képzésként valósult meg a „Feladatok, lehetőségek a tanulási teljesítményükben elmaradó tanulók megsegítésében” képzők képzése saját gyógypedagógusunk közreműködésével.
EREDMÉNYKOMMUNIKÁCIÓS KIADVÁNY
3. Pedagógus továbbképzések – amelyek hatékony segítséget nyújtottak pedagógiai munkánkhoz
💡Kattintson a PDF ikonra a további tartalmakért !
GALÉRIA
Pedagógus továbbképzések