Szolnoki Szakképzési Centrum

SZC logo
  • Intézményeink
  • Hírek
  • Galéria
  • Közérdekű adatok
Széchenyi 2020

Postai üzleti ügyintéző


Postai üzleti ügyintéző illusztráció

Közlekedés és szállítmányozás ágazat 5 éves képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.

A postai üzleti ügyintéző feladatai közé tartozik a postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtása, az ügyfelek által a postára bízott küldemények felvételétől a postai szolgáltatónál történő kezeléséig. Segíti az ügyfelek eligazodását a postai egyéb szolgáltatások (befektetések, áruk, közvetített szolgáltatások) közötti választásban. Ügyfélkapcsolati és háttér tevékenységet egyaránt végez, a számára segítséget nyújtó informatikai rendszerek használatával.

Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekelnek az ügyfélkapcsolati tevékenységek a postai szolgáltatások területén az ügyfelek elégedettségének növelése érdekében.

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Határozottság, tolerancia, empátia, segítőkészség, udvariasság, szorgalom, precizitás, önfegyelem.

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • kapcsolatot tart a postára érkező ügyfelekkel, támogatja őket a szolgáltatások igénybevételében;
  • kezeli a postán a pénzeket, értékeket, a támogató rendszerek segítségével;
  • felveszi az ügyfelek által feladott levél-, csomag küldeményeket;
  • elfogadja a befizetéseket, kifizeti az utalványokat;
  • a megbízásból végzett banki-, biztosítási befektetésekkel, megtakarításokkal, állampapírokkal kapcsolatosan ügyfél tájékoztatást nyújt, értékesíti azokat;
  • elvégzi a munkatársak napi elszámolását;
  • eladja a postán forgalmazott termékeket, például sorsjegyet értékesít;
  • a szolgáltatások nyújtását támogató informatikai rendszereket kezeli.
Széchenyi 2020